Vilafamés – Roques de Mallassén

Ruta: Vilafamés – Roques de Mallassén

Distància: 6 Km

Desnivell: 382 m

Participants:  Salva i Jesús (opció 1), Héctor, Isaac i Jesús (opció 2).

El punt d’inici d’aquesta ruta comença en els peus del castell de Vilafamés. Nosaltres abans donem una volta al poble i visitem el castell d’origen àrab que va ser conquistat per Jaume I en 1233 i ha patit diferents reformes al llarg de la seva història.

Pel carrer Botera trobarem un camí empedrat que travessarà el barranc d’en Gil. Arribarem a una paleta que ens indica que cap a l’esquerra de la sendera es troben les roques de Mallassén.
A partir d’ací el recorregut s’endinsa en un frondós bosc de pins i alzines, fent el camí més complicat per a trobar la sendera degut a la quantitat de vegetació i matorral.

Roca grossa de Vilafamés
Vistes cap al castell pujant a les crestes

Anem pujant cap a la cresta i ens ajudarem de cordes i unes grapes molt ben ficades estratègicament. La visita a la cresta és molt recomanable per les vistes impactants cap al castell i cap al barranc.

En poc temps ens plantem en el cim de la cresta i podem gaudir de les vistes. Girem a la dreta i seguim la cresta mitjançant les pintades verdes que indiquen el camí a seguir.En poc temps arribem a l’altura màxima d’aquesta cresta, uns 552 metres.

Caminant per les roques de Mallasén
Pintura rupestre

Poc després la sendera baixa de la cresta girant a l’esquerra per la cara sud de la mateixa sempre guiant-nos per les marques verdes fins a arribar a un camp d’ametlers i oliveres el qual creuarem per a arribar a una pista de terra a on girarem en direcció a Vilafamés, cap a l’esquerra.

Al poc temps la pista de terra arribar a un punt on està asfaltada. Per la pista trobarem un panel amb la pintura rupestre que es troba en un abric rocós.

Cresta de Morral: Ruta Vilafamés – Penya Corn

A l’arribar a aquest punt podem:

Opció 1: Desviar-nos cap a la pintura i baixar cap al barranc d’en Gil.

La senda no està molt trepitjada és fonamental orientar-nos por el GPS.Trobarem cordes i taulons mentre baixem pel barranc fins arribar als blocs de pedra.

Molt a prop tornarem a enllaçar amb la mateixa senda per la que hem pujat a les crestes de Morral i divisem el castell.Arribat a aquest punt tornem cap a la dreta en direcció al poble.

Opció 2: continuar rectes pel camí de la Serra fins a arribar al poble.