Alfondeguilla – Pipa

Distància: 8,1 km

Desnivell:
 450 m

Participants: Salva i Jesús.

El punt d’inici de la ruta el fem des de la població d’Alfondeguilla. Ens dirigim cap al riu de la Font de Sant Josep per la vorera de la carretera CV 230.
Arribem fins a les paletes identificatives del PRCV 241 en direcció cap al Pipa.
Vall d’uixó pujant cap al Pipa

Tornem a l’alt del Pipa (589m) lloc a on ja vam estar però no vam poder gaudir tant de les vistes com avui. A mesura que pugem gaudim de les vistes cap a la Vall d’Uixó.Farem la nostra tradicional paradeta per a fruir de les vistes, del cafenet i del pastís de xocolata amb fruits vermells que ja el vam gaudir a les moles de Xert.
Després d’una bona estona baixem del Pipa en direcció cap a la partida de la Basseta.

Pipa (589m)

La sendera arriba a la pista de terra de Pipa i que més endavant caminarem per la pista formigonada d’Algar.
Abans d’arribar a la carretera ens desvíem cap al riu de Sant Josep. Seguim dirigint-nos cap a l’aqüeducte romà «Pont de l’aigua».

Aqüeducte romà

El travessem per baix i pugem cap a la carretera CV 230 on ens portarà al final de la ruta d’avui.