Camins del Senyoriu

Distància: 12 km

Desnivell:
 160 m

Participants: José Ramón, Salva i Jesús.

El punt d’inici de la ruta el fem des de la plaça de la Setena a la població de Vilar de Canes.  Ens dirigim cap a l’esglèsia parroquial de Sant Llorenç on trobem les paletes identificatives del PRCV 405 – Camins del Senyoriu.
Caminem cap a l’eixida del poble pel camí de Cati en direcció al pla dels Avenars.
Sènies del pla
De seguida trobem les sènies del pla i el pou de Forés. Caminem pel pla dels Avenars fins al pla de Vilar de Canes on trobem unes paletes identificatives. Tot el pla es troba ple d’ametllers amb flor.
Ametlers en flor
Girem a la dreta a l’altura del assagador dels Serrans en direcció a la Rambla Carbonera o de la viuda.
Només travessem el pont de Segarra agafem el camí Reial de Castelló a Morella i camí de Santiago fins a arribar al Mas de Segarra del s. XVI i antic quartell militar del Sud-oest.
Mas de Segarra i quartell del Sud-oest
Al quartell va estar ocupat pel General Enrique Bellido i la família Matutano.
Retornem cap a la rambla i girem per on ens indiquen les paletes per la pista de Foieta en direcció al barranc del Cinglet.
Pastís de maduixes cruixents de M. José

Pugem i ens desvíem de la sendera cap al tossal de l’olivera  per a fer-nos el nostre cafenet i el pastís de maduixes cruixents de M. José.

Tornem cap a la sendera que ens portarà a l’assagador del Tossal Redó en direcció als pous de Vilar de Canes. Retornem i pugem per una pista formigonada que ens portarà al Mas d’en Romeu i del Senyor.Al mas trobem a un simpàtic ruc que posa amb nosaltres. Pugem al mas i només deixar-lo trobem la font del Senyor amb l’antiga bomba de ma.
Font del Senyor

Caminem per la pista formigonada i ens desvíem al cim del Matxorral seguint les paletes identificatives. Mentre pugem podem albirar moltes edificacions de pedra seca, típica de la zona.

Refugi de pedra seca al Matxorral

Arribem al punt més alt de la ruta d’avui, el Matxorral, on trobem restes d’una antiga fortificació musulmana. Ja sols ens queda baixar i dirigir-nos cap al camí de les Serrades on ens portarà al poble i terminar la ruta d’avui.