Serra d’en Galceran – Tossal de la Vila

Ruta: Serra d’en Galceran – Tossal de la Vila

Distància: 7,6 km

Desnivell: 300 m

Participants: José Ramón, Salva i Jesús.

Font dels Solés
El punt d’inici de la ruta el fem des de la plaça de la Era a la població de la Serra d’en Galceran.
Ens dirigim cap a la plaça de Castelló pel carrer nou i després pel carrer escaleta baixem cap al barranc dels molins.
Les panoràmiques al pujar són fantàstiques

Sense travessar el barranc i per la vorera del barranc ens dirigim cap a la font dels Solés com ens indiquen les paletes identificatives del PRCV 350 i 348.
Arribem a la font dels Solés travessant el barranc dels Tolls i comencem la pujada cap al Tossal.

Tossal de la Vila – jaciment

A mesura que pugem gaudim de les panoràmiques del lloc.
Arribem al mas de la Rodera i abans d’arribar al coll de la Bendereta o de Morella ens desviém cap a l’esquerra.

Barranc del Toll

La pujada per la partida de la Foieta es fa cada vegada més intensa fins a arribar a dalt delt tossal de la Vila. Arribem al tossal on es troba el jaciment arqueològic datades del període de Bronze Final/Ferro Antic.
Lloc a on farem el nostre cafenet i la coca malfeta amb una crema molt saborosa de M. José, gaudint de les meravelloses vistes des del tossal.

Després d’una bona estona gaudint del moment tornem en direcció cap a una sendera a la part sud del tossal.Baixem per la sendera fins a arribar al Mas de Maió on agafem la pista amb senyalitzacions i paletes del GR 230.
Ens dirigim de nou cap a la font dels Solés però no arribem perquè a l’altura de la font de la Ballestera ens desvíem cap al barranc del Toll.  El travessem i pugem en direcció al cementiri del poble.
Ja sols ens queda terminar la ruta d’avui.