Les Useres – Penya Roja

Distància: 13 km

Desnivell:
 370 m

Participants: Salva i Jesús.

Font de Més Amunt
El punt d’inici de la ruta el fem des de la font de Més Amunt de la població de Les Useres.
Ens dirigim per la sendera dels peregrins travessant el barranc de la Font Jordana o Més Amunt fins a trobar-nos una sendera que travessarà la carretera CV 165.
Aquesta sendera que ens portarà a la font de la Ponça es troba molt ben senyalitzada gràcies a les marques dels peregrins de Les Useres i per les senyalitzacions.

Continuem caminant i al camí de la Penya Rotja ens desviem a la nostra esquerra agafant les marques del PRCV 341.
Font de la Ponça
Arribem a la font de la Ponça.
El PRCV 341 ens portarà al cocó (clot natural obert a la natura) del barranc de les olles, al mas de Quadrat, d’Elena i de Trauanta, al bassot del Compte d’Aranda i al de Vaquero, i a l’aljub de Trauanta.

Les vistes cap al Penyagolosa són fantàstiques.
Cocó del barranc de les olles
Just al bassot de Vaquero veiem l’abric de Penya Rotja i les marques per a dirigir-nos al cim de la Penya Rotja.
Seguim pujant per a dirigir-nos directament a la Penya Rotja.
Aquesta part de la ruta fins a la pujada es molt important portar el track i veure les marques a causa de que és fa difícil trobar la sendera.
Torta húmeda de taronja
Després d’una bona estona baixem per on hem vingut seguint les marques del PRCV 341.
Quan arribem dalt trobem el lloc ideal per a gaudir de les magnífiques vistes, del cafenet i del pastís de M. José.
Només travessar el mas agafem una sendera ben senyalitzada per les paletes en direcció a Les Useres.
Les Useres
Ja a la pista girem a la dreta per a dirigir-nos al mas de la Travanta.
Caminem per la sendera fins a arribar al camí vell de Llucena on trobem unes fantàstiques vistes al poble de Les Useres.

Ja sols ens falta arribar al final de la ruta d’avui.