El Tormo – Pou negre

Distància: 10,5 km

Desnivell:
 410 m

Participants: José Ramón, Salva i Jesús.

El començament de la ruta és el mateix que vam fer quan vam anar a la mola de Cirat. Una vegada ens trobem al camí reial d’Aragó, en compte de girar cap a la dreta (aniriem a la mola) continuem recte per una sendera molt ben indicada amb els mollons.
Aquesta part de la ruta fins a la rambla de Santa Anna, és molt recomanable tindre el track a la mà perquè part de la sendera es perd per la forta vegetació.
Vistes des del mas de Pardo cap a la rambla

Arribem i travessem la rambla de Santa Anna dirigint-nos cap al mas de Pardo. Una vegada passem de llarg el mas, la senda torna a estar molt ben definida.

Pastís de formatge i melmelada de cireres

Pugem per la senda amb la vista posada a la rambla de Santa Anna i els seus envoltants.
Quan tornem a trobar-nos al segon punt més alt de la ruta ens desvíem buscant el cim del Bojar.
Dalt hi trobem massos en ruines i una forta pinada que fa complicat continuar cap al cim.
Al final, es troba la part més alta del Bojar.
Lloc ideal per a gaudir del nostre tradicional cafenet, vistes i del saborós pastís de formatge de M.José.
Tant per a pujar al cim com per a tornar a la ruta el fem per on hem pogut, podeu guiar-vos pel track si voleu. Ara bé, val la pena perquè les vistes són fantàstiques.

Vistes cap a la penya la perdiu des del cim del Bojar

Continuem per la sendera, travessem el barranc de la fam i arribem al camí del mas de la Noguereta.
Arribem al mas de la Noguereta i continuem baixant cap a la rambla de Santa Anna.
Al mas de la Noguereta ens trobem molts animals domèstics

Una vegada a la rambla ens desvíem cap al pou negre. El pou negre és un lloc ideal per a desconectar.

Pou negre

Retornem un poc i agafem una sendera a la nostra dreta i fem la forta ascenció cap al morró negre.
La sendera ens porta de nou al camí reia d’Aragó i a pocs metres caminant pel camí trobem les senyals del SL que ens indiquen per on baixar.

Aquesta part de la ruta també és fantàstica, les vistes són meravelloses.

Continuem baixant pel SL de la mola cap al poliesporitu i una vegada arribem només ens queda terminar la ruta d’avui.