Tirig – Alt de Petrers

Ruta: Tirig – Alt de Petrers

Duració: 3,5hDistància: 7 km

Desnivell: 190 m

Participants: José Ramón, Salva i Jesús.

El punt d’inici el fem a dos km aprox. des de la població de Tirig per la carretera CV 134. La senda es troba molt ben definida.

El principi el fem pujant cap a l’alt de Petrers o la mola de la serra de Petrers. El paratge es troba ple de refugis de pedra seca.
Refugis de pedra seca

A mesura que pugem les vistes són fantàstiques tant cap a Tirig amb el Montegordo al darrere com cap a la Tinença.
Ens desvíem de la senda per a anar a la mola i fer-nos la tradicional foto de grup.

La Mola de la serra de Petrers

Continuem per la sendera d’abans que ens portarà a l’assagador reial i camí de la costa mitjana.

Pastís enrotllable genovés

Seguim abans i de seguida arribarem a l’ermita de Santa Bàrbara datada al 1603 (informació: wikipedia) serà el lloc ideal per a fer-nos el nostre tradicional cafenet i el pastís enrollat Genovés de M. José.

Ermita de Santa Bàrbara

Després de gaudir del moment tornem pel camí de la costa mitjana i arribarà un moment que hem d’anar amb molt de compte per a desviar-nos cap a l’esquerra.
Baixem cap al barranc de Cantallops només arribem a la carretera CV 134 i per les escalivades tornem cap a la carretera per a terminar la ruta d’avui.