Alcúdia de Veo – Jinquer

Ruta: Alcúdia de Veo – Jinquer

Duració: 3,5hDistància: 9,5 km

Desnivell: 290 m

Participants: José Ramón, Salva i Jesús.

El punt d’inici el fem a la població d’Alcúdia de Veo per la carretera CV 215. Caminem pel GR 36 al costat del riu Veo i només passar de llarg la font de Sant Pere ens desvíem a la dreta.
Castell de Mauz
El nostre company José Ramón tocant la campana

La llarga pujada ens portarà a la pista del Mas de la Campana. La senda és molt agradable gràcies al verd del paratge.
Arribem a l’altico de Pedro Molina on podem albirar el castell de Mauz.
Les vistes sóm fantàstiques.

Arribem al mas de la Campana i tornem per la pista per a desviar-nos del GR 36 i anar cap a l’Alt de Pedralba. Una vegada ens trobem per la part més alta trobem antigues trinxeres mirant cap al riu Veo.

Aquesta part de la ruta és fantàstica

Aquesta part de la ruta gaudim encara més per la senda, per les vistes cap al riu i per l’espadà.

Jinquer

Arribem al manantial del Jinquer on es troba el GR 333 i continuem cap al Jinquer.

Després de visitar aquesta petita alqueria Andalusina protegida pel seu castell amb la seva esglèsia barroca dedicada a la Puríssima Concepció de Maria, fem la nostra tradicional paradeta per a fer-nos el nostre cafenet i la coca malfeta amb petites de xocolata i ratlladura de taronja de M. José.
Després d’una estona gaudint del moment, tornem al manantial i agafem el GR 333.
Arribem a la pista del Jinquer i hem d’anar amb molt de compte per a no perdre’s perquè arriba un moment que hem de deixar la pista del Jinquer per a agafar per mig d’una sendera de baixada a la pista de la Barrancada.

Deixarem la pista de la barrancada només trobem el riu Veo i el seguim fins a arribar al poble d’Alcúdia de Veo.