Castell de «Viñaza»

Ruta: Castell de «Viñaza»

Distància: 5 km

Desnivell: 90 m

Participants: Palmira, José Ramón, Salva i Jesús.

Al fer avui una ruta curta tornant a evitar el calor d’estiu ens arrimem abans a l’abric de «Rufino«.
Riu Millars

Entrada a l’abric, al fons l’abric de Rufino

Deixem el cotxe abans d’arribar al pàrquing de les fonts dels banys i baixem cap a les fonts.
Travessem el riu Millars i abans d’arribar a les fonts ens desvíem per una sendera a la nostra dreta que ens portarà a l’abric de «Rufino«.

L’abric és una antic corral per a guardar bestiar sobretot ovelles. També va ser d’ús a la guerra civil on els «maquis» s’amagaven controlant el pas de la carretera o el riu.

Després de veure l’abric tornem cap al cotxe per a fer la ruta d’avui.

Ermita de la Verge dels Àngels

El punt d’inici el fem des d’un poc abans del Km 23 de la carretera CV 207.

Castell d’Arenós o de Viñaza

Deixem el cotxe i agafem una pista de terra que de seguida ens portarà al mas de «Viñaza«.
Seguim per la pista i de seguida arribem a l’Ermita de la Verge dels Àngles.
Va ser construïda al s.XIV en conmemoració a la Verge perquè segons conta la llegenda el castell va ser conquistat gràcies a la seua intervenció. Informació: Ermitas y Santuarios de la Comunidad Valenciana.

Passem de llarg l’ermita per un senderol que es troba a l’esquerra i pugem cap al castell d’Arenós o de Viñaza.
A mesura que pugem gaudint de les vistes cap a l’embassament d’Arenós, són fantàstiques.

Seguim pujant fins a arribar al castell. El castell de Viñaza d’origen àrab va pertànyer al rei Zayd Abu Zayd i més tard va ser conquistat pel rei Jaume I.

Pastís del castell de Viñaza

Busquem un lloc ideal per a gaudir de les vistes cap a l’embassament d’Arenós, el nostre cafenet i del pastís original de M. José que  avui l’anomenarem de Viñaza pel lloc on l’hem saborejat.

Després de gaudir del nostre moment visitem tot el castell i anem cap a la torre de l’homenatge i després tornem a baixar per on hem vingut.
A l’arribar al mas de Viñaza ens desvíem per una pista que es convertirà en sendera i que ens portarà a la font de l’ermità.
Una vegada arribem a la font, tornem per la mateixa sendera i una vegada arribem a la pista ja sols ens queda terminar la ruta d’avui.