Els Mors (Los Mores)

Ruta: Els Mors (Los Mores)

Distància: 13,1 km

Desnivell: 400 m

Participants:  Jovi, Juanan, Salva i Jesús.

El punt d’inici el fem des de la població de El Tormo. Ens dirigim primer cap al mirador d’Ocinyo i el castell de El Tormo.
Mirador d’Ocinyo i Castell

Després de gaudir de la fantàstica panoràmica del riu Millars ixim del poble per a envoltar el cerro i dirigir-nos per una pista de terra cap a la partida de «Los pijadores».

Arribem a una bifurcació de pistes i agafem la de l’esquerra. Continuem per aquesta pista fins a agafar una sendera que es troba a la nostra dreta. Hi ha d’anar amb molt de compte perquè és molt fàcil no adonar-se d’on es troba.

Pugem per una antiga sendera amb encara marques d’un PR i que acabarà en el camí de los Mores.
Mas l’Hostal

Nosaltres ens desvíem cap a l’esquerra pel camí de l’Hostal que ens portarà al Mas, lloc on farem el nostre cafenet.

Després de fer-nos el cafenet, avuí hem trobat molt a faltar el pastís de M. José, travessem el mas de l’Hostal i agafem una antiga sendera que va cap a Los Mores.

Arribem al mas de els Mors (Los Mores), població que va ser abandonada cap a la década de 1960 i que reb aquest nom pel cognom Mor. Informació: viquipèdia.
Escola i trinquet.

Visitem el poble amb molta mesura, l’antiga escola amb el trinquet al costat, cases que encara conserven una part important de les seves estructures i la seva forma de vida, etc.

Després de donar una volta pel poble tornem cap al camí de Los Mores. El camí ens portarà de nou a la bifurcació on ens hem desviat cap al mas l’Hostal.

Arribarem de nou al cami que envolta el cerro i nosaltres girarem a l’esquerra per anar directes al final de la ruta d’avui.