Cova del Rat Penat

Ruta: Cova del Rat Penat

Distància: 9,7 km

Desnivell: 240 m

Participants:  Héctor, Salva i Jesús.

El punt d’inici el fem al GR 10 després de la cova Santa i abans d’arribar al km 26 de la carretera CV 245. Agafem el GR 10 cap al barranc de Maipérez i seguim cap a l’altre barranc, el d’Hontanar.

Barranc d’Hontanar

No tardem en arribar a la font d’Hontanar o de la Perdiu que es troba només travessant el barranc amb el mateix nom.

Font d’Hontanar

Seguim endavant pel GR 10, arribem a un encreuament de camins al pla d’Hontanar i de seguida ens trobem amb el Clot de Carreres. El clot, és fruït de la dissolució de les roques i al no soportar el pes es va enfonsant-se (informació: Associacio el Cantal).

Clot de Carreres

Caminem pel GR cap al barranc del Calero fins a arribar a un punt on ens desviarem del camí i caminarem camp a través per a anar directament cap a la cova del Rat Penat. Arribem a la cova que té una reixa que es pot obrir. La cova és fantàstica.

Després de gaudir de la cova tornem al camí camp a través per on hem vingut. I avuí farem el nostre tradicional cafenet al camí on ens hem desviat cap a la cova.

Com ens agrada gaudir del nostre tradicional cafenet amb pastís de M. José.

Bescuit de plàtan i canyella
Ja sols ens queda tornar per on hem vingut. La ruta d’avui ha sigut d’anada i tornada. Abans de tornar a casa visitem el Santuari de la Cova Santa.