Agulles de Santa Águeda

Ruta: Agulles de Santa Àgueda

Distància: 4 km

Desnivell: 310 m

Participants: Salva i Jesús.

El punt d’inici  el fem des del Barranc de Miravet al camí de la Font Tallada.

A pocs metres on deixem el cotxe en direcció cap a la fonteta de Marina trobem un camí formigonat a la nostra dreta que es convertirà en una sendera.
Barranc de Miravet

Aquesta sendera ens portarà a les agulles de Santa Àgueda, anomenades aixì en referència a la ermita que es troba dins d’elles i per les formes piramidals de les muntanyes (Diccionario geográfico-estadístico-histórico de España y sus posesiones de ultramar. Pascual M. 1806).

A mesura que pugem les vistes cap al barranc de Miravet són fantàstiques.

Una vegada arribem a la part més alta trobem un gran molló que ens indicarà per on hem d’anar.

Vistes des de les agulles cap al barranc de Miravet

La sendera deixarà de trobar-se definida a mesura que ens endintrem a les agulles, anomenades abans monte Petricio. Important portar el track i guiar-se pels mollonets ficats molt estratègicament.
Seguim endavant fins a aproximar-nos al trampolí.

El paratge de les agulles és fantàstic. Arribem a un punt que trobem molta dificultat per a continuar, decidim tornar enrere.

Tornarem cap a la sendera que ens ha portat a les agulles, ja sols ens queda tornar fent el mateix recorregut que el començament.