La Murta d’Alzira (València)

Ruta: La Murta d’Alzira (València)

Distància: 7 Km

Desnivell: 410 m

Participants: Rosa, José Ángel, María José, Salva i Jesús

El punt d’inici es troba en el mateix pàrquing de la Murta.  Agafem la pista que naix del pàrquing per a dirigir-nos al començament de la ruta.  Al cap de poc trobem una casseta d’informació del paratge amb forestals per a controlar l’access.

Caseta d’Informació

Només deixem la casseta d’informació ens trobem uns pals identificatius indicant la ruta per la solana o per l’ombra. Nosaltres agafem la pista de la ruta de la solana. La pista és molt agradable per la pinada i la densa vegetació. Poc temps després arribem al monestir dels Jerónims de la Santa Maria de la Murta.

Monestir dels Jerónims de Santa Maria de la Murta

L’envoltem i continuem per la pista. És en aquest moment a on comença la forta i prolongada pendent cap a la creu del Cardenal.

Continuem una bona estona per la mateixa pista sense abandonar-la fins trobar unes paletes que ens indiquen la pujada a la creu. En aquest moment la pista passa a ser una senda molt agradable per les vistes cap al monestir i per la vegetació, trobem molts margallons.

Espoló del cavall Bernat i litoral del golf de València

Arribem a un petit coll a on podem gaudir de les fantàstiques vistes cap al litoral de València. Podem albirar amb facilitat la muntanya de Cullera. A la nostra dreta es troba l’espoló del Cavall Bernat.

Ja sols ens queda arribar a la creu del Cardenal, punt de la parada per a fer el nostre cafenet gaudint de les magnífiques vistes.

Una vegada hem gaudit del nostre cafenet, és hora de la tornada. Fem la mateixa senda per la qual hem pujat cap a la creu. Una vegada tornem a la pista continuem baixant. Arribem a una bifurcació a on naix una pista a mà dreta decidim baixar per aquesta pista.
De seguida trobem uns panells identificatius que ens indiquen una baixada per la mina i font de la Murta.
La senda transcorreix al costat d’un petit aqüeducte que porta l’aigua fins al monestir.

Aqüeducte de la Murta

Abans d’arribar al Monestir passem per l’ermita de Santa Marta. L’ermita la trobem en procés de reconstrucció.

Continuem per la senda fins a arribar al monestir i tornem a agafar la pista de la solana fins  a terminar la gran ruta d’avui. La ruta ha sigut molt agradable amb fantàstiques panoràmiques.