Xérica

Ruta: Xèrica

Desnivell: 350 m

Distància: 10,8 Km

Participants: Salva i Jesús.

El punt d’inici el fem des del carrer cova Santa de Xèrica en direcció al riu Palància. Travessem el pont Navarza dirigint-nos per la falç de la Vegatilla.
Pont de Navarza

Ens dirigim cap al pont Navales per a agafar el camí de Benaval.Aquesta part de la ruta és molt atractiva pel paratge.

Falç de la vegatilla

A pocs metres ens trobem la paleta que ens indica on es trobem les trinxeres.

Trinxeres

Arribem a un encreuament per a travessar el riu i visitar la font Seronero i les coves del Sarga.Fem el recorregut de les trinxeres i tornarem al camí de Benaval. Contínuem per la pista sempre per un costat del Palància.

Riu Palància

La font té 12 canelles que acompanya perfectament a l’atractiu de les coves.

Hem de travessar el riu per a arribar a la font i les coves

Les coves són un jaciment arqueològic que van servir d’abric des del paleolític superior fins al neolític.

Coves del Sargal

Arribem a l’encreuament i agafem la pista que puja a la Vegatilla. Retornem per a on hem vingut per a continuar la ruta*.Mentre pugem les vistes cap a l’interior són fantàstiques, a més tenim la sort de veure les pistes de linares i l’interior amb neu.

Gaudim de la fantàstica estampa de la neu

Arribem a una bifurcació a on agafem la pista de la dreta per a visitar una cova. Hi ha d’anar amb compte amb el molló i amb el track perquè el camí que va a la cova no està molt bé definit ni indicat.
Arribem al lloc a on farem la nostra paradeta per al café i el pastís de M. José. Ens dirigim de nou a la pista i aquesta ens portarà al camí de la Muela.

Pastís de poma

El camí és molt agradable per les vistes, podem albirar les serralades de l’interior de Castelló, València i Terol. Arribem a un punt on gaudim del magnífic paratge de la falç de la Vegatilla des de dalt.

La falç des de dalt

Pel camí de la Muela passem pel corral de Ribera i pel pla de Navarza. Ja sols ens falta tornar a travessar el pont i terminar la ruta d’avui.
*Al final de les coves fins a l’encreuament es perd la gravació del track. Anar amb compte si el descarregueu.