Sot de Ferrer

Ruta: Sot de Ferrer

Distància: 11,5 km

Desnivell: 170 m

Participants: Salva i Jesús.

El punt d’inici de la ruta el fem des del carrer Serrabogar de la població de Sot de Ferrer. Ens dirigim cap al carrer Nou i al final d’aquest trobem a l’esquerra una sendera senyalitzada com a SLCV 116.
Mirador de Remigio

A pocs metres ens trobem uns antics refugis i el mirador de Remigio. Continuem pel SLCV 116 per la partida Tatay cap al camí del barranc del llop.

Vistes cap al Espadà pujant al Serrabogar

Caminem pel camí del barranc del llop fins a arribar un moment que agafem una sendera a la nostra esquerra que ens portarà a un pou i una antiga calera.

Qué bó estava tot

El Navajo és un antic recolecor d’aigua fet de pedra i també lloc ce trobada entre caçadors, pastors i gent del poble.

Continuem cap a la següent parada de la ruta, el forn de calç de Sant Antoni situat al racó de l’Azud i fantàstiques vistes cap al riu Palància.

Vistes al Serrabogar desde la partida el Terrero de camí cap a la calera

De seguida arribarem a l’ermitori de Sant Antoni de Padua amb referències documentals des de 1681 (informació: Ermitas y Santuarios de la Comunidad Valenciana) on tornem a tindre unes meravelloses vistes cap a la població de Sot de Ferrer.

Ermita de Sant Antoni de Padua

Seguim pujant passant pel Picatxo de Serrabogar fins a arribar al punt més alt del turó de Serrabogar.

Busquem un lloc ideal a la penya del llamp, per a gaudir de les vistes cap al riu Palància, del cafenet i dels pastissos de M.José.

Després d’una bona estona gaudint del moment continuem per on hem vingut cap al Serrabogar, després al Picatxo i a l’arribar al coll de la Moratilla ens endintrem a la mateixa partida per a anar al forn emprat «La Moratilla».

Navajo León

Arribem a uns depósits abandonats i continuem pel camí de Tatay que ens deixarà al camí d’Azuebar.

Al camí d’Azuebar tornem a trobar les paletes identificatives del SLCV116.

Ens dirigim cap al «Navajo León».

Calera de Sant Antoni

Una vegada vist l’ermitori sols ens queda baixar pel zig-zagueig del calvari i arribar al final de la ruta d’avuí.