Fredes – Cova de l’aire

Ruta: Fredes – Cova de l’aire

Distància: 11,4 km

Desnivell: 510 m

Participants:  Juanan, Salva i Jesús.

El punt d’inici el fem des de la població de Fredes. Pel carrer de baix ens anem en direcció cap a la font del teix agafant el GR 7.
Vistes baixant pel barranc del Salt

Abans d’arribar a la font ens desvíem cap a la sendera de l’esquerra en direcció al barranc del salt.

Salt de Robert

Baixant en direcció cap al Salt de Robert trobem un forn de calç molt ben conservat i la canaleta de Mauro.

Seguim baixant entre la pinada pel barranc fins a arribar al salt de Robert.

Continuem baixant pel barranc fins al barranc del Morral d’en Piles on ens desviarem pel mateix.

La pujada pel barranc ens deixarà just al camí del portell de l’infern.

Les vistes són fantàstiques des del portell. Per a anar cap a la cova de l’aire ho farem per una sendera que es troba a la nostra esquerra i que es fàcil no trobar-la.
Vistes des del Portel

Hem d’anar amb compte perquè és molt fàcil continuar per la sendera que va cap a la Sènia.

Passem pels peus de de la tassa del portell, pel Morral del Junqueret per a arribar a la cova de l’aire.

Vistes des del Mas

Arribem a la cova lloc ideal per a gaudir de les meravelloses vistes i del nostre cafenet amb el espectacular pastís carrot cake de M. José.

Després d’una bona estona gaudint del nostre moment i de les vistes de la Tinença tornem per on hem vingut i a l’arribar al final del barranc del Morral d’en Piles continuem endavant pujant cap al Mas del Pixó.

Seguim endavant passant de llarg del clot d’en Poma i arribem a la font del teix. Ja sols ens queda acabar la ruta d’avui.