Alt de la Bastida

Ruta: Alt de la Bastida

Distància: 9,4 km

Desnivell: 220 m

Participants:  Salva i Jesús.

Epunt d’inici el fem des de l’Ermita de la Mare de Déu dels Àngels de Sant Mateu. Caminem pel costat del camí que ens porta a l’ermita dirigint-nos cap al camí del Mas d’en Pere i abans d’arribar, en la bifurcació agafem la pista de la dreta.

Tornem a tindre una altra bifurcació i en aquesta ocasió optem per la pista de l’esquerra, la de la Saldonera.
Vistes des del camí de la Saldonera

Continuem per aquest camí fins a trobar-nos unes paletes identificatives del PR-CV 202 al pla dels Triadors. Caminem entre pinades amb unes vistes cap al litoral des del camí fantàstiques.

Al pla ens desvíem en direcció cap a l’alt de la Bastida vora el barranc de la Vall.
Pla dels Triadors

Seguim endavant fins a trobar-nos unes altres paletes que ens indiquen cap a on anar. Anem pujant fins a arribar a dalt de l’alt de la Bastida, lloc ideal per a gaudir de les vistes, del cafenet i dels increïbles Miquelets de crema que ens ha fet M. José.

Una vegada hem gadit del fantàstic moment continuem la ruta, a partir de la Bastida la ruta és torna més agradable encara.

Miquelets de Crema

Caminem per l’assagador dels Molins fins a la pedrera del Gros on continuem per una sendera abandonant l’assagador i desviant-nos cap a les bassetes.

Ermita de Sant Cristòfol i Ermita de  la Mare de Dèu dels Àngels

Ens trobem dins d’una densa pinada fins al camí de l’Ermita de Sant Cristòfol datada des del s.XIV que ens deixarà en la mateixa ermita. Tornem cap al camí i a la nostra dreta es troba una sendera que baixa cap a l’Ermita de la Mare de Déu dels Àngels.

Ermita de la Mare de Déu dels Àngels

Arribem a les Dreceres i girem a l’esquerra dirigint-nos a l’ermita on acabarem la ruta d’avui.  Abans del s. XVI que és la data que es va fer l‘ermita de la Mare de Déu dels Àngels es trobaven les ermites dedicades a Sant Antoni Abad i Sant Pau Ermità.