Bel – Tossal Pena de Bel

Ruta: Bel – Tossal Pena de Bel

Distància: 6,6 km

Desnivell: 150 m

Participants:  Isaac, Salva i Jesús.

Epunt d’inici el fem des de Bel, pedania de la població de Rosell.
Bel

Agafem la carretera CV 104 i ens dirigim cap a la nevera de Bel. A l’altura de la paleta que ens indica cap a la nevera, nosaltres ens dirigim en direcció contraria cap al cementiri.

Vistes cap al tossal des de la pista de terra

Continuem per la pista de terra fins al final. Una vegada arribem al final és important portar el track per a no perdre’s.

En aquest moment ens anem guiant per mollonets i parts de senda que anem trobant al damunt del barranc d’en Gras.
Barranc d’en Gras
Les vistes cap al barranc són fantàstiques. Baixem cap al barranc i només travessar-lo tornem a pujar en direcció al tossal.
Una vegada dalt trobem una sedera molt ben definida i molt agradable de caminar.
És molt agradable caminar pel tossal
Seguim endavant i arribem a dalt del tossal, una vegada damunt decidim caminar pel costat nord del tossal. Arribem al final de la cara nord, espectacular.
Trobem un lloc fantàstic per a fer el nostre tradicional cafenet i pastís de café amb poma i nous de M. José.

Després d’una estona gaudint del nostre moment seguim endavant, ara anem cap a la cara sud del tossal.

Pastís de poma amb cafè i nous
Caminem pel tossal per on podem, ho fem camp a travès. És important portar el track a mà per a no perdre’s.

Les vistes de la cara sud també són meravelloses. Tornarem de nou al punt on ens hem desviat per a fer el cafenet i agafem la mateixa sendera que ens ha portat cap al tossal.
Seguim endavant en direcció cap a Bel deixant el barranc d’en Gras a la nostra dreta.

Abans d’arribar a Bel ens desvíem per a veure la capelleta de collet del Molló. Seguirem endavant i el final de la ruta d’avui ho fem visitant Bel.

Panoràmica al final del carrer major de Bel, just a la plaça de la Era de Bel