Suera – Embassament de Benitandús

Ruta: Suera – Embassament de Benitandús

Distància: 17,5 km

Desnivell: 710 m

Participants: Víctor, Salva i Jesús.

El punt d’inici el fem des de la població de Suera. Agafem el camí vell de Matet que el deixem a l’altura del Bassó per a travessar el barranc de Castro per mig d’una sendera.

Panoràmica des del Castell
Font de Castro

La sendera molt ben definida ens portarà al Castell de Maus amb un últim tram amb prou de desnivell.
Arribem al castell de Maus d’origen àrab i que va ser construït al segle XII. Gaudim de les meravelloses vistes des del castell.

Font l’avellaner

Seguim endavant i baixem cap als corrals de Castro on només deixar-lo arribem al seu abeurador i font de Castro. Descansem una estoneta a l’abeurador i continuem agafant  el GR 36 per mig de la pista de Pedralba.

Continuem per la pista de Pedralba fins a arribar a la font de l’Avellaner. A la font agafem una sendera que ens deixarà al mas de la Campana.
La campana del mas està feta per la punta d’una bomba durant la guerra civil.
Al mas agafem la pista de la Campana i abans de que s’acabe hem d’anar amb compte d’una sendera que agafarem a la nostra dreta.

Mas de la Campana de Pedralba

Pugem al altico de Pedro Molina, crestegem un poc i ens trobem algunes trinxeres de l’época de la guerra civil.

Embassament de Benitandús

Ens desviem un poc i agafem una sendera que baixarà cap a la font de la Surerera. Continuem per la sendera i acabarà en la carretera CV 223 a l’altura de Benitandús.

Trinxeres

Passem de llarg Benitandús i de seguida podem albirar els òrgans i el seu embassament.
Caminem per la bora de la carretera gaudint de l’embassament de Benitandús. Continuem per la carretera dirigint-nos cap a Sueras.